Frukostseminarium: BUN Q1

TEMA: Modehandeln - ljusning eller ridå?

TEMA: Modehandeln - ljusning eller ridå?
Modehandeln genomgår ett stålbad och de svarta rubrikerna om konkurser, rekonstruktioner och butiksstängningar blir allt vanligare. Modehandeln har haft en förhållandevis svag utveckling under de senaste åren ställt mot andra branscher i detaljhandeln, men den är också en av de mest digitaliserade. Branschglidning, globalisering, prispress och valutasvängningar är bara några av de utmaningar som modehandeln tampas med. Samtidigt har vi sällan sett så många nya varumärken och framgångsrika entreprenörer växa fram i en bransch som nu.

Butikskedjornas Utveckling & Nyckeltal (BUN) är en rapport som sammanställer och analyserar de större svenska butikskedjornas kvartalsrapporter och syftar till att följa utvecklingen på bolagsnivå löpande per kvartal. Den senaste rapporten för Q1 släpps i slutet av maj och vid frukostseminariet den 8 juni presenteras slutsatserna av den senaste rapporten med tema modehandel.

Vid seminariet presenteras den senaste BUN-rapporten av Emma Hernell (vice VD) och Tobias Rönnberg (analytiker).

  • Hur har e-handeln och detaljhandelns olika branscher utvecklats under det första kvartalet 2018?
  • Hur ser utvecklingen ut för kedjorna som ingår i rapporten?
  • Vilka utmaningar och möjligheter finns inom modehandeln?
  • Vilka förändringar i konsumtionsbeteendet påverkar modehandeln mest?
  • Vilka blir vinnare och förlorare i framtidens modehandel?


När:
fredag 8 juni kl 08.00-09.00. Frukost serveras 07.30-08.00.

Var: Svensk Handel, Regeringsgatan 60, Stockholm

Kostnad: 890 kr exkl moms per person, men kostnaden dras av på priset för de kunder som tecknar ett abonnemang på BUN senast 15 juni. Befintliga BUN-prenumeranter får skicka två deltagare utan kostnad.

För att boka tryck här.

Ej avbokad plats debiteras till fullo. Avbokning sker senast 7 juni.

För kontakt och frågor:

Tobias Rönnberg
Analytiker HUI Research
Tel. 0739761209
tobias.ronnberg@hui.se

Dela med dig: