Frukostseminarium: Detaljhandelns vägval

Detaljhandelns strukturomvandling har möjliggjort och tvingat fram avgörande affärsbeslut under de senaste åren. Allt fler stora butikskedjor har gjort sina vägval avseende hur de ska tackla ett förändrat konsumentbeteende, digitalisering, vikande lönsamhet och inte minst en konkurrens som är global och som hårdnar. Hur har dessa avgörande affärsbeslut och vägval förändrat kedjorna? Hur har försäljning och lönsamhet påverkats? Vilka goda exempel går att urskilja i Sverige och utomlands?

Butikernas Utveckling och Nyckeltal (BUN) är en rapport som sammanställer och analyserar de större svenska butikskedjornas kvartals- och helårsrapporter. BUN-rapporten avseende helåret 2017 släpps i slutet av september och vid seminariet den 2 oktober presenteras slutsatserna av rapporten under rubriken "Detaljhandelns vägval".

Vid frukostseminariet som äger rum på Svensk Handel den 2 oktober kl 08.00-08.45 presenteras den senaste BUN-rapporten av Emma Hernell (vice VD) och Josef Gäreskog (analytiker)

  • Hur har butikskedjornas strategiska affärsbeslut påverkats av detaljhandelns strukturomvandling?
  • Vilka exempel finns det på företag som genomgått en framgångsrik förändringsresa både innanför och utanför Sveriges gränser?
  • Hur har försäljning och lönsamhet utvecklats för de stora butikskedjorna under det senaste året?

Här anmäler du dig.

När: Tisdag 2 oktober kl 08.00-08.45. Frukost serveras 07.30-08.00.

Var: Svensk Handel, Regeringsgatan 60, Stockholm.

Kostnad: 895 kr exklusive moms per person, men kostnaden dras av på priset för de kunder som tecknar ett abonnemang på BUN senast 5 oktober. Befintliga BUN-prenumeranter får skicka två deltagare utan kostnad.

Ej avbokad plats debiteras till fullo. Avbokning sker senast 1 oktober

Dela med dig: