Digital shopping förändrar beteenden i grunden

Mobilen håller på att revolutionera människors sätt att interagera med detaljhandeln. Mobiltelefonen används både som inköps- och informationskanal. Vad innebär detta på djupet för konsumenten och detaljhandlarna?

På HUI Researchs och Handelsrådets frukostseminarium den 21 oktober i Göteborg berättar forskarna Anette Svingstedt och Christian Fuentes utifrån sin pågående forskning om hur mobiltelefonen påverkar vårt sätt att shoppa och vad det kan betyda för detaljhandlarna, butikerna och för samspelet mellan kund och butikspersonal.

Utrustade med mobiltelefoner har konsumenter ständigt tillgång till butiker och information. De kan googla produkter, göra prisjämförelser, chatta med vänner under shoppingturen och mycket mer. Fler möjligheter stressar konsumenterna men bidrar även till att de blir mer kunniga och får större möjligheter att själva bestämma över och forma en ny shoppingpraktik.

Anette Svingstedt är lektor på Institutionen för service management och tjänstevetenskap vid Lunds universitet. Christian Fuentes är forskare inom marknadsföring och konsumtionskultur på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet.

När: Fredagen den 21 oktober, klockan 07.30-09.00. 
Var: Drottninggatan 56 (HUI Research), Göteborg.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 19 oktober.

Anmälan sker till:

maria.jonsson@hui.se

Frågor om seminariet besvaras av:

Johan Larsson, HUI Research
08-762 72 87

Jenny Dahlerus, Handelsrådet
010-471 86 29

Välkommen!



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Johan Larsson, HUI Research
08-762 72 87

Jenny Dahlerus, Handelsrådet
010-471 86 29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Dela med dig: