E-handelns storlek i framtiden

HUI Research har på uppdrag från GS1 Sweden beräknat tre olika scenarier för e-handelns framtida tillväxt. Slutsatsen är tydlig, oavsett scenario blir e-handelns framfart påtaglig för handel, leverantörer, fastighetsägare och konsumenter.

HUI Research och GS1 Sweden arrangerar frukostseminarier för att presentera rapporten.

E-handelns försäljning växer kraftigt. Samtidigt som julhandeln 2012 för första gången på 17 år inte slog rekord, ökade e-handeln med 20 procent. Allt fler företag och konsumenter använder sig av nätet för att göra affärer och detta driver e-kanalens tillväxt. Inledningsvis drevs e-handeln av böcker, elektronik och kläder men dessa branscher nu lagt grunden för en rad andra nätaktörer. De varor som väntas öka mest under de närmaste åren är mat, inredning och byggvaror.

Med anledning av de stora förändringar handeln står inför har GS1 bett HUI Research att formulera ett antal scenarier för framtida e-handelstillväxt. I rapporten presenteras tre scenarier, ett med försiktig utveckling, ett annat med stark försäljningsutveckling och ett tredje scenario med extrem tillväxt där e-handeln har tagit stora andelar av butikshandeln och det digitala hemmet är verklighet.

I Göteborg kommer Per Andersson, Senior Konsult på HUI Research, tillsammans med Pierre Lundh, Chief Marketing Officer på GS1 Sweden, att presentera rapporten.

 

Tid och plats Göteborg:

Torsdagen den 5 december.
Kl. 07:30-09:00 (en lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00)
Drottninggatan 56, Göteborg.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 3 december.

Anmälan sker till:

katarina.kilander@hui.se

Frågor om seminariet besvaras av:

Andreas Svensson, 08-762 72 85
 

Välkommen!

Dela med dig: