Vikten av kreativ förstörelse i vardagen

Innovationsförmåga är en avgörande framgångsfaktor för utvecklingen av företag och organisationer i hela näringslivet och inte minst i detaljhandeln. Innovativa företag har sedan länge visat sig ha stora fördelar jämfört med dem som inte lyckas förändra och förnya sig och därför har innovation, i olika former, länge varit ett fokusområde för både forskare och praktiker inom alla typer av branscher och företag.  HUI Research har i en serie rapporter studerat innovation i detaljhandeln närmare.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exkl. moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast 3 juni.

Tid och plats:

Onsdag 5 juni, kl 07.30-09.00. En lättare frukost serveras från kl 07.30, seminariet börjar kl 08.00.
Svensk Handels Hus, Regeringsgatan 60, Stockholm

Innovation och affärsutveckling

Fredrik Kolterjahn är senior konsult och försäljningschef på HUI Research. Hans huvudsakliga fokus är handelsutveckling och konsumentbeteende, inte minst i köpcentrummiljöer.
Niklas Gustafsson är affärsutvecklare och programansvarig vid institutionen för Industriell Ekonomi, Indek, på KTH där han också doktorerar inom företagsekonomi. Niklas fokus är innovation och upplevelser som specifika ekonomiska erbjudanden.


Frågor om seminariet besvaras av:

Carin Blom
08-762 72 99
 

Dela med dig: