Klimatpåverkan

På HUI Researchs och Handelns Utvecklingsråds frukostseminarium den 6 mars i Göteborg berättar marknadsforskaren Lena Ekelund om olika livsmedels klimatpåverkan. Vilka åtgärder är viktigast och hur tänker och agerar konsumenterna?

Att välja klimatsmart är komplext och svårt för de flesta konsumenter och det finns anledning för butikerna att hjälpa konsumenterna att göra bra val. Det finns flera sätt att påverka konsumenterna att handla mer klimatsmart, men olika miljömål kan också stå i konflikt med varandra. Lena kommer under detta seminarium att berätta om olika typer av budskap, som kan användas för att stimulera konsumenter till klimatsmartare matval. 

Lena Ekelund är professor vid SLU (Sveriges lantbruksuniversitet) och arbetar på institutionen för arbetsvetenskap, ekonomi och miljöpsykologi i Alnarp. Lenas forskning ligger inom det ekonomiska fältet och värdekedjan för livsmedel med särskilt fokus på området hållbar konsumtion. 

 

Tid och plats:
Fredagen den 6 mars . Kl. 07:30-09:00 (en lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00). Drottninggatan 56, Göteborg.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 4 mars.

Anmälan sker till:
katarina.kilander@hui.se
Frågor om seminariet besvaras av:
Carin Blom
08-762 72 99

Välkommen!

Dela med dig: