Co-creation med konsumenter i detaljhandeln

– Det handlar om “giveashitability”

Det talas mycket om att detaljhandeln står inför stora utmaningar och förändringar. I denna frukostföreläsning ger ekonomie doktor Karina T. Liljedal en konkret introduktion till co-creation, ett av områdena där en snabb utveckling sker.

På HUI Researchs och Handelsrådets frukostseminarium den 25 november i Stockholm berättar Karina T. Liljedal om hur detaljhandeln kan ta hjälp av sina kunder för att utvecklas.

Co-creation, eller samskapande, sker när detaljhandelsföretag samarbetar med sina konsumenter för att exempelvis skapa nya produkter och tjänster. Denna typ av samarbete fungerar om det finns ”giveashitability”, det vill säga om företagen kan visa att de anstränger sig och om konsumenterna i sin tur tycker sig ha anledning att ”give a shit”. Karina förklarar hur man kan använda co-creation och hur man får till ”giveashitability” genom att varva praktiska exempel på både lyckade och misslyckade satsningar på co-creation med det senaste inom forskningen på området.

Ekonomie doktor Karina T. Liljedal är forskare och lärare vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon både forskar och samverkar med näringslivet i frågor kring co-creation, konsumentmarknadsföring och innovation.

När: Fredagen den 25 november kl. 07:30-09:00 
Var: Regeringsgatan 60 (Svensk Handels Hus), Stockholm

En lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 23 november.

Frågor om seminariet besvaras av:

Johan Larsson, HUI Research
08-762 72 87

Jenny Dahlerus, Handelsrådet
010-471 86 29

Anmälan sker till:

maria.jonsson@hui.se

Välkommen!
 

Dela med dig: