Kampen om köpkraften

Hur påverkar digitaliseringen och den ökade mobiliteten våra konsumtionsmönster? Hur fördelas vår konsumtion mellan olika branscher idag och hur kommer det att se ut i framtiden? E-handeln har under den senaste tioårsperioden utvecklats och vuxit kraftigt inom besöksnäringen och e-handeln är också på stark frammarsch inom detaljhandeln. Vilka konsekvenser får detta för vårt beteende som konsumenter? Och vilka utmaningar finns för framtida tillväxt?

HUI Research belyser några av de trender och skeenden som just nu präglar utvecklingen inom detaljhandeln och besöksnäringen med fokus på just kundbeteende
 

Talare:
Martin Karlsson, Senior konsult HUI Research
Fredrik Kolterjahn, Senior konsult HUI Research

Tid och plats:

Stockholm
Torsdagen 5 Juni. Kl. 07:30-09:00 (en lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00). Regeringsgatan 60 (Svensk Handels Hus), Stockholm

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat.


Anmälan sker till:
katarina.kilander@hui.se
 

Frågor om seminariet besvaras av:
Christina Bogestrand
Christina.bogestrand@hui.se
031-759 50 08

Välkommen!

 

Dela med dig: