Retail Everywhere!

År 2007 lanserade Apple iPhonen. Tio år senare är mobilen en självklar del av vår vardag samtidigt som den omdanat detaljhandelslandskapet. De kommande tio åren väntas bli minst lika omvälvande. Virtual Reality och självstyrande fordon lär förändra synen på både butik och logistik och Artificiell Intelligens kommer fördjupa möjligheterna att skapa skräddarsydda och unika upplevelser.

En del menar att vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen som binder samman det fysiska, digitala och biologiska. I en totalt uppkopplad och sammankopplad värld kommer handel inte enbart ske i fysiska butiker, på laptops eller i mobiler. Konsumtion kan i princip uppstå överallt och när som helst där ett behov eller en efterfrågan uppstår. I det smarta hemmet, i bilen, i den virtuella världen eller något annat sammanhang.
Kort sagt; RETAIL EVERYWHERE!

I denna serie frukostseminarier kommer Martin Karlsson och Carl Johansson, seniora konsulter på HUI Research och Fredrik Bergström, Customer Experience Manager på Tieto, sammanfatta sina intryck från Retail´s BIG Show i New York och peka på de viktigaste trenderna att hålla koll på framöver.

22/2, Göteborg (Biopalatset, Kungstorget 2)


23/2, Stockholm (Bygget, Norrlandsgatan 11)

2/3, Helsingfors (Tieto, Aku Korhosen tie 2-4)


8/3, Oslo (Karenslyst Allè 53, Skøyen)


9/3, Malmö (Börshuset, Skeppsbron 2)

På samtliga orter gäller tiderna 07.30-09.00.
En lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00.

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med
450 kronor (exkl moms). Observera att antalet platser är begränsat.

Frågor om seminariet besvaras av:

Martin Karlsson, Senior konsult HUI Research
Telefon: 031-759 50 02
E-post: martin.karlsson@hui.se

Anmälan sker till:

maria.jonsson@hui.se
 

Välkommen!

 

Dela med dig: