Kampen om köpkraften

Detaljhandeln genomgår en dramatisk förvandling. Gamla spelregler gäller inte och spelplanen går knappt att känna igen.

Konsumenterna ställer alltmer sofistikerade krav, butiksdöden sprider sig, de stora kedjorna expanderar och e-handeln har återuppstått i en mer konkurrenskraftig form. Teknikutvecklingen är dessutom snabb och skapar en stor potential. Samtidigt har den europeiska lågprishandeln gjort entré med buller och bång.

Hur väl detalj- och partihandeln fungerar och möter den nya tidens förväntningar har stor betydelse för handelns tillväxt, men också för konsumenternas livskvalitet.

I en ny och reviderad utgåva av bästsäljaren Kampen om köpkraften gör HUI Research åter igen en analys av det ekonomiska läget och av hur konsumtion och efterfrågan för olika handelsbranscher utvecklas. Boken ger aktuella och konkreta exempel från svensk detaljhandel och presenterar också en vision om hur handelns framtid kommer att se ut.

Kampen om köpkraften vänder sig till alla som arbetar inom handeln, men även till dem som arbetar med konsumentfrågor eller som är intresserade av handelns roll för samhällsutvecklingen. Likaså fungerar boken som ett läromedel.

Kampen om köpkraften är kostnadsfri och har kunnat färdigställas genom finansiering från Handelns Utvecklingsråd.

Ladda ner ditt exemplar av Kampen om köpkraften nedan.

För frågor kontakta:

Katarina Kilander
Tel: 08-762 72 86
E-post: katarina.kilander@hui.se

 

Material för nedladdning

Dela med dig: